Stížnost
REKLAMACE VÝROBKŮ SPOTŘEBITELEM NA ZÁKLADĚ PRÁVA
DŮVODY PRO REKLAMACE |
Za nesoulad zboží se smlouvou |
Na základě záruky |
Platí pro prodejní smlouvy uzavřenédo 24. prosince 2014 | Platí pro prodejní smlouvy uzavřenéod 25. prosince 2014 | |
PRÁVNÍ ZÁKLAD |
Zákon o zvláštních podmínkách prodeje pro spotřebitele ao změně občanského zákoníku ze dne 27. července 2002 (zákon č. 141, položka 1176 ve znění pozdějších předpisů) a dalších obecně platných zákonů | Zákon o občanském zákoníku ze dne 23. dubna 1964 (zákon č. 16, bod 93, ve znění pozdějších předpisů) a další obecně platné zákony |
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ODPOVĚDNOSTI PRODEJCE |
Prodávající odpovídá zákazníkovi, pokud je produkt v době jeho vydání v rozporu s kupní smlouvou. Nesoulad zboží se smlouvou V případě individuální dohody o vlastnostech produktu se předpokládá, že je v souladu s kupní smlouvou, pokud odpovídá popisu poskytnutému prodávajícím nebo má vlastnosti vzorku nebo vzoru předložené zákazníkovi a také, pokud je to vhodné pro účely stanovené zákazníkem při uzavření kupní smlouvy, ledaže by prodávající vznesl námitky proti takovému použití produktu. V případech, na které se nevztahují výše uvedené případy, se předpokládá, že Produkt je v souladu s kupní smlouvou, pokud je vhodný pro účel, pro který je tento typ produktu obvykle používán, a pokud jeho vlastnosti odpovídají charakteristikám tohoto typu Produktu. Stejná domněnka se předpokládá, pokud Produkt splňuje očekávání týkající se Produktu tohoto druhu, na základě veřejných záruk Prodávajícího, výrobce nebo jeho zástupce; Zohlední se zejména ujištění vyjádřená v označení produktu nebo v reklamě, která se týkají vlastností produktu, včetně data, do kterého je má produkt uchovávat. Zajištění výrobce je považováno za ujištění osoby, která uvádí výrobek do domácího oběhu v rámci své obchodní činnosti, a osoby, která tvrdí, že je výrobcem, umístěním jeho jména, ochranné známky nebo jiného rozlišovacího označení na výrobek. Nesoulad produktu s kupní smlouvou se považuje také za nesprávný při instalaci a uvedení do provozu, pokud byly tyto činnosti provedeny na základě kupní smlouvy prodávajícím nebo osobou, za kterou je odpovědný, nebo zákazníkem podle pokynů získaných během prodeje. Osvoboďte prodejce od odpovědnosti Prodávající neodpovídá za nesoulad produktu s kupní smlouvou, pokud zákazník o tomto nesouladu věděl nebo by měl o tom rozumně vědět. Prodávající není vázán zárukou uvedenou v článku. 4, pokud prokázal, že neznal jistotu nebo, podle přiměřeného úsudku, nemohl vědět nebo že to nemohlo ovlivnit rozhodnutí kupujícího uzavřít smlouvu nebo že jeho obsah byl před uzavřením smlouvy opraven. |
Prodávající odpovídá zákazníkovi, pokud má prodaný produkt fyzickou nebo právní vadu (záruku).
Fyzická vada Prodávající odpovídá v rámci záruky za fyzické vady, které existovaly v době, kdy nebezpečí prošlo na zákazníka nebo bylo způsobeno důvodem vlastnímu prodávanému produktu. Fyzickou vadou je neshoda produktu prodaného s kupní smlouvou. Prodaný produkt zejména nesplňuje prodejní smlouvu, pokud:
Je-li zákazník spotřebitelem, je s zárukou prodávajícího nakládáno stejně jako s veřejným ujištěním výrobce nebo jeho zástupce, osoby, která uvádí produkt na trh v rámci své obchodní činnosti, a osoby, která uvedením svého jména, ochranné známky nebo jako producent se uvede další rozlišovací znak. Prodaný produkt má fyzickou vadu také v případě nesprávné instalace a uvedení do provozu, pokud byly tyto činnosti provedeny Prodávajícím nebo třetí stranou, za kterou je Prodávající odpovědný, nebo Zákazníkem, který se řídil pokyny obdrženými od Prodávajícího. Právní vada Prodávající odpovídá zákazníkovi, pokud je prodaný produkt majetkem třetí strany nebo pokud je zatížen právy třetí strany, a pokud omezení v používání nebo nakládání s výrobkem vyplývá z rozhodnutí nebo rozhodnutí příslušného orgánu; v případě prodeje práva je prodávající rovněž odpovědný za existenci práva. Osvoboďte prodejce od odpovědnosti Prodávající je zproštěn odpovědnosti ze záruky, pokud zákazník věděl o vadě v době uzavření kupní smlouvy. Pokud jsou předmětem kupní smlouvy produkty označené pouze z hlediska druhu nebo produktů, které mají být vytvořeny v budoucnu, prodávající je zproštěn odpovědnosti ze záruky, pokud zákazník věděl o vadě v okamžiku dodání předmětu. Toto ustanovení se nevztahuje na zákazníka, který je spotřebitelem. Prodávající neodpovídá zákazníkovi, který je spotřebitelem, za to, že prodaný produkt nemá vlastnosti vyplývající z výše uvedených veřejných záruk, pokud neznal tato ujištění nebo, pokud to podle přiměřeného úsudku nemohl vědět nebo nemohl ovlivnit rozhodnutí zákazníka uzavřít kupní smlouvu nebo byl-li jejich obsah opraven před uzavřením kupní smlouvy. |
ZÁKLADNÍ SPOTŘEBITELSKÉ PRÁVOMOCI |
Tato práva jsou zpravidladvoustupňová, což znamená, že zákazník má možnost přejít k druhé etapě práv až po vyčerpání práv z první etapy:
|
Tato práva jsou zpravidlarovnocenná, což znamená, že zákazník může okamžitě využít první i druhou skupinu práv:
|
MÍSTO A ZPŮSOB PODNĚTU |
Zákazník může podat stížnost, například:
|
|
DODÁVÁNÍ DOPORUČENÉHO PRODUKTU |
Doporučuje se, aby zákazník v popisu reklamace poskytl následující informace - to usnadní a urychlí vyřízení stížnosti prodávajícím:
Výše uvedené požadavky jsou pouze doporučení a neovlivňují účinnost podaných stížností bez doporučeného popisu stížnosti. |
|
DODÁVÁNÍ DOPORUČENÉHO PRODUKTU |
Pokud prodávající odpovídá na stížnost zákazníka nebo na uplatnění práv zákazníka vyplývajících z nesouladu produktu s kupní smlouvou / zárukou, bude nutné doručit produkt prodávajícímu,bude prodávající vyzván, aby poskytl produkt na náklady prodávajícího adresaulice. Leśna 7, 63-648 Słupia u Kępno. Pokud by však vzhledem k typu nesouladu / vady, typu Produktu nebo způsobu jeho instalace bylo dodání Produktu Zákazníkem nemožné nebo nadměrně obtížné, je Zákazník povinen Produkt poskytnout Prodávajícímu v místě, kde se Produkt nachází. Požadavek na dodávku Produktu uvedený výše nemá vliv na běh lhůty pro prodávajícího na odpověď na stížnost zákazníka a neporušuje právo zákazníka - v případě reklamace na základě záruky - žádost prodávajícího o demontáž vadného produktu a opětovnou instalaci produktu po nahrazení za vadu bez odstranění nebo odstranění vady uvedené v umění. 561 [1] občanského zákoníku. |
|
ODPOVĚĎ PRODEJCE |
Prodávající odpoví na stížnost zákazníka neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jeho podání. Pokud Prodávající neodpoví ve výše uvedené lhůtě, znamená to, že Prodávající považoval stížnost za oprávněnou. | |
MIMOŘÁDNÉ ZPŮSOBY ZKOUŠENÍ REKLAMACÍ A VYŠETŘENÍ REKLAMACÍ A PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO POSTUPŮM |
Podrobné informace o možnosti zákazníka, který je spotřebitelem, používat mimosoudní způsoby vyřizování stížností a odškodnění, jakož i pravidla přístupu k těmto postupům jsou k dispozici v sídle a na webových stránkách poviatských (obecních) spotřebitelských ombudsmanů, sociálních organizací, jejichž statutární úkoly zahrnují ochranu spotřebitele, vojvodství Obchodní inspekce a následující internetové adresy Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele:
Zákazník, který je spotřebitelem, má mimo jiné následující možnosti využití metod mimosoudního vyřizování stížností a nápravy:
|