Předpisy internetového obchodu marmex.pl
- OBECNÁ USTANOVENÍ
- ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V OBCHODĚ ONLINE
- PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ OBCHODNÍ SMLOUVY
- ZPŮSOBY A PODMÍNKY PLATBY ZA PRODUKT
- NÁKLADY, ZPŮSOBY A DATUM DODÁNÍ A PŘIJETÍ PRODUKTU
- STÍŽNOST PRODUKTU
- MIMOŘÁDNÉ ZPŮSOBY VYŘÍZENÍ STÍŽNOSTÍ A VYKONÁVÁNÍ NÁROKŮ, A JAKO PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO ŘÍZENÍ
- PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY
- USTANOVENÍ O PODNIKATELECH
- ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- VZOR VZORU ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Tyto předpisy pro internetový obchod byly připraveny právníky webu Prokonsumencki.pl. Internetový obchod www.nazwasklepu.pl se stará o práva spotřebitelů. Spotřebitel se nemůže vzdát práv, která mu byla dána zákonem o právech spotřebitele. Ustanovení smluv, která jsou pro spotřebitele méně příznivá než ustanovení zákona o právech spotřebitele, jsou neplatná a místo nich se použijí ustanovení zákona o právech spotřebitelů. Účelem ustanovení těchto nařízení proto není vyloučit nebo omezit jakákoli práva spotřebitele, která jim vyplývají z kogentních ustanovení zákona, a případné pochybnosti by měly být vysvětleny ve prospěch spotřebitele. V případě jakéhokoli nesouladu ustanovení tohoto nařízení s výše uvedenými ustanoveními mají přednost tato ustanovení a měla by být použita.
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
- Internetový obchod dostupný na www.marmex.pl provozuje Marek Jędrzejewski podnikající pod jménem JĘDRZEJEWSKI MAREK „MARMEX MEBLE“ zapsaný v centrálním registru a informacích o hospodářské činnosti Polské republiky vedených ministrem hospodářství, který má: adresu místa obchodní činnost a adresa pro doručování: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem, NIP 6191635763, REGON 251064818, e-mailová adresa: biuro@marmex.pl, telefonní číslo: + 48 509 206 555.
- Tato nařízení jsou určena jak spotřebitelům, tak podnikatelům, kteří používají online obchod, pokud dané ustanovení předpisů nestanoví jinak.
- Správcem osobních údajů zpracovávaných v internetovém obchodě v souvislosti s implementací ustanovení tohoto nařízení je prodávající. Osobní údaje jsou zpracovávány pro účely, po dobu a na základě důvodů a zásad stanovených v zásadách ochrany osobních údajů zveřejněných na webových stránkách online obchodu. Zásady ochrany osobních údajů obsahují zejména pravidla týkající se zpracování osobních údajů správcem v internetovém obchodě, včetně důvodů, účelů a doby zpracování osobních údajů a práv subjektů údajů, jakož i informace o používání souborů cookie a analytických nástrojů v internetovém obchodě. Používání online obchodu, včetně nákupu, je dobrovolné. Obdobně je poskytování osobních údajů uživatelem služby nebo zákazníkem využívajícím online obchod dobrovolné, s výjimkou výjimek uvedených v zásadách ochrany osobních údajů (uzavření smlouvy a zákonné povinnosti prodávajícího).
- Definice:
- PRACOVNÍ DEN - jeden den od pondělí do pátku, kromě státních svátků.
- OBJEDNACÍ FORMULÁŘ - Elektronická služba, interaktivní formulář dostupný v internetovém obchodě, který umožňuje zadání objednávky, zejména přidáním Produktů do elektronického koše a definováním podmínek kupní smlouvy, včetně způsobu doručení a platby.
- ZÁKAZNÍK - (1) fyzická osoba s plnou způsobilostí k právním úkonům, a v případech stanovených obecně platnými předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; 2) právnická osoba; nebo (3) organizační složka bez právní subjektivity, kterou zákon uznává způsobilost k právním úkonům; - kdo uzavřel nebo má v úmyslu uzavřít kupní smlouvu s prodávajícím.
- CIVIL CODE - občanský zákoník ze dne 23. dubna 1964 (Journal of Laws 1964 č. 16, položka 93, ve znění pozdějších předpisů).
- PRODUKT - movitý předmět dostupný v internetovém obchodě, který je předmětem kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodejcem.
- OBCHODNÍ PODMÍNKY - tyto podmínky online obchodu.
- ONLINE OBCHOD - internetový obchod poskytovatele služeb k dispozici na internetové adrese: www.marmex.pl.
- OBCHODNÍK; POSKYTOVATEL SLUŽEB - Marek Jędrzejewski podnikající pod jménem JĘDRZEJEWSKI MAREK „MARMEX MEBLE“ zapsaný do ústředního registru a informací o hospodářské činnosti Polské republiky vedených ministrem odpovědným za hospodářství, který má: adresu místa podnikání a adresu služby: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem, NIP 6191635763, REGON 251064818, e-mailová adresa: biuro@marmex.pl.
- PRODEJNÍ SMLOUVA - smlouva o prodeji produktu uzavřená nebo uzavřená mezi zákazníkem a prodejcem prostřednictvím online obchodu.
- ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - služba poskytovaná elektronicky poskytovatelem služby příjemci služby prostřednictvím online obchodu.
- PŘÍJEMCE SLUŽEB - (1) fyzická osoba s plnou způsobilostí k právním úkonům, a v případech stanovených obecně platnými předpisy také fyzická osoba s omezenou způsobilostí k právním úkonům; 2) právnická osoba; nebo (3) organizační složka bez právní subjektivity, kterou zákon uznává způsobilost k právním úkonům; - používání nebo úmysl používat elektronickou službu.
- ZÁKON O SPOTŘEBITELSKÝCH PRÁVECH - zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (věstník zákonů z roku 2014, položka 827, v platném znění)
- OBJEDNÁVKA - Prohlášení zákazníka o vůli podané prostřednictvím objednávkového formuláře a zaměřené přímo na uzavření smlouvy o prodeji produktu s prodejcem.
2. ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V OBCHODĚ ONLINE
- V elektronickém obchodě je k dispozici následující elektronická služba: Objednávkový formulář.
- Objednávkový formulář - použití objednávkového formuláře začíná, když zákazník přidá první produkt do elektronického koše v online obchodě. K zadání objednávky dochází poté, co zákazník dokončí dva po sobě jdoucí kroky - (1) vyplnění objednávkového formuláře a (2) kliknutí na pole „Objednávka a platba“ na webu online obchodu po vyplnění objednávkového formuláře - do té doby je možné zadané údaje upravit za tímto účelem postupujte podle zobrazených zpráv a informací dostupných na webu online obchodu). V objednávkovém formuláři je nutné, aby zákazník poskytl následující údaje týkající se zákazníka: jméno a příjmení / název společnosti, adresa (ulice, číslo domu / bytu, PSČ, město, země), e-mailová adresa, kontaktní telefonní číslo a údaje týkající se kupní smlouvy: Produkt (y), množství Produktů, místo a způsob dodání Produktů, způsob platby. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je také nutné uvést název společnosti a daňové identifikační číslo.
- Elektronický formulář objednávky služby je poskytován bezplatně a je jednorázový a končí okamžikem, kdy je objednávka zadána prostřednictvím ní nebo kdy zákazník prostřednictvím ní přestane zadávat objednávku.
- Objednávkový formulář - použití objednávkového formuláře začíná, když zákazník přidá první produkt do elektronického koše v online obchodě. K zadání objednávky dochází poté, co zákazník dokončí dva po sobě jdoucí kroky - (1) vyplnění objednávkového formuláře a (2) kliknutí na pole „Objednávka a platba“ na webu online obchodu po vyplnění objednávkového formuláře - do té doby je možné zadané údaje upravit za tímto účelem postupujte podle zobrazených zpráv a informací dostupných na webu online obchodu). V objednávkovém formuláři je nutné, aby zákazník poskytl následující údaje týkající se zákazníka: jméno a příjmení / název společnosti, adresa (ulice, číslo domu / bytu, PSČ, město, země), e-mailová adresa, kontaktní telefonní číslo a údaje týkající se kupní smlouvy: Produkt (y), množství Produktů, místo a způsob dodání Produktů, způsob platby. V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je také nutné uvést název společnosti a daňové identifikační číslo.
- Technické požadavky nezbytné pro spolupráci se systémem ICT používaným poskytovatelem služeb: (1) počítač, notebook nebo jiné multimediální zařízení s přístupem na internet; 2) přístup k elektronické poště; (3) aktuální webový prohlížeč: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari nebo Microsoft Edge; (4) doporučené minimální rozlišení obrazovky: 1024x768; (5) povolení cookies a podpory Javascriptů ve webovém prohlížeči.
- Příjemce služby je povinen používat online obchod způsobem, který je v souladu se zákonem a morálkou s ohledem na osobní práva, autorská práva a duševní vlastnictví poskytovatele služeb a třetích stran. Příjemce služby je povinen zadávat údaje v souladu se skutečností. Příjemci služby je zakázáno poskytovat nelegální obsah.
- Postup při reklamaci elektronických služeb:
- Stížnosti související s poskytováním elektronických služeb poskytovatelem služeb a další stížnosti související s provozem online obchodu (s výjimkou postupu pro stížnost na produkt, který je uveden v bodě 6 předpisů), může zákazník podat například:
- písemně na adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem;
- v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu na adresu: biuro@marmex.pl;
- Příjemci služby se doporučuje v popisu stížnosti uvést: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu stížnosti, zejména druh a datum vzniku nesrovnalostí; (2) žádosti Příjemce služby; a (3) kontaktní údaje osoby podávající stížnost - usnadní to a urychlí posouzení stížnosti poskytovatel služby. Požadavky uvedené v předchozí větě jsou pouze doporučeními a nemají vliv na účinnost podaných stížností bez doporučeného popisu stížnosti.
- Poskytovatel služby reaguje na stížnost okamžitě, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího podání.
- Stížnosti související s poskytováním elektronických služeb poskytovatelem služeb a další stížnosti související s provozem online obchodu (s výjimkou postupu pro stížnost na produkt, který je uveden v bodě 6 předpisů), může zákazník podat například:
3. PODMÍNKY PRO UZAVŘENÍ OBCHODNÍ SMLOUVY
- K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník zadal objednávku pomocí objednávkového formuláře v internetovém obchodě v souladu s bodem 2.1.2 předpisů.
- Cena produktu uvedená na webu online obchodu je uvedena v polských zlotých a zahrnuje daně. Celková cena včetně daní za Produkt, který je předmětem Objednávky, jakož i náklady na doručení (včetně poplatků za dopravu, dodání a poštovní služby) a další náklady, a pokud výši těchto poplatků nelze určit - je Zákazník informován o povinnosti je uhradit. na webových stránkách internetového obchodu při zadávání objednávky, včetně případů, kdy zákazník vyjádří vůli být vázán prodejní smlouvou
- Postup uzavření kupní smlouvy v internetovém obchodě pomocí objednávkového formuláře:
- K uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím dochází poté, co zákazník zadá objednávku v internetovém obchodě v souladu s bodem 2.1.2 předpisů.
- Po zadání Objednávky Prodávající neprodleně potvrdí její přijetí a zároveň přijme Objednávku k provedení. Potvrzení přijetí Objednávky a její přijetí k realizaci probíhá zasláním Zákazníka na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou při zadávání Objednávky, která obsahuje alespoň prohlášení Prodávajícího o přijetí Objednávky a její přijetí k realizaci a potvrzení uzavření kupní smlouvy. Po obdržení výše uvedeného e-mailu zákazníkem dojde k uzavření kupní smlouvy mezi zákazníkem a prodávajícím.
- Konsolidace, zabezpečení a poskytnutí obsahu uzavřené kupní smlouvy zákazníkovi probíhá (1) poskytnutím těchto pravidel na webových stránkách internetového obchodu a (2) odesláním zákazníkovi e-mailové zprávy uvedené v bodě 3.3.2. Nařízení. Obsah kupní smlouvy je dodatečně zaznamenán a zabezpečen v IT systému internetového obchodu prodávajícího.
4. ZPŮSOBY A PODMÍNKY PLATBY ZA PRODUKT
- Prodávající poskytuje zákazníkovi podle kupní smlouvy následující platební metody:
- Platba na dobírku při dodání,
- Platba v hotovosti při osobním odběru,
- Platba bankovním převodem na bankovní účet prodávajícího,
- Elektronické platby a platby kartou přes PayU.pl - možné aktuální způsoby platby jsou uvedeny na webových stránkách online obchodu na informační kartě platebních metod a na webových stránkách http://www.payu.pl.
- Vypořádání transakcí elektronickými platbami a platebními kartami se provádí v souladu s výběrem zákazníka prostřednictvím webových stránek PayU.pl. Službu elektronických plateb a platebních karet zajišťují:
- PayU.pl - společnost PayU S.A. se sídlem v Poznani (adresa sídla: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), zapsaná v Rejstříku podnikatelů Národního soudního rejstříku pod číslem 0000274399, registrační spisy vedené Okresním soudem v Poznani - Nowe Miasto a Wilda v Poznani; základní kapitál ve výši 4 944 000,00 PLN plně splacen; NIP: 7792308495.
- Vypořádání transakcí elektronickými platbami a platebními kartami se provádí v souladu s výběrem zákazníka prostřednictvím webových stránek PayU.pl. Službu elektronických plateb a platebních karet zajišťují:
- Platby ve splátkách - platba je provedena zcela nebo zčásti z prostředků z úvěru poskytnutého společností Credit Agricole Bank Polska Spółka Akcyjna se sídlem ve Vratislavi, pl. Orląt Lwowskich 1, 53-605 Wrocław, zapsaný do Rejstříku podnikatelů národního soudního rejstříku u Okresního soudu pro Wrocław-Fabryczna ve Vratislavi, 6. obchodní divize Národního soudního rejstříku, číslo KRS: 0000039887, NIP: 6570082274, základní kapitál 699 000 000 PLN.
- Datum platby:
- Pokud zákazník zvolí platbu bankovním převodem, elektronickou platbu nebo platbu kreditní kartou, je zákazník povinen provést platbu do 7 kalendářních dnů ode dne uzavření kupní smlouvy.
- Pokud se zákazník rozhodne platit na dobírku nebo platit v hotovosti při osobním odběru, je povinen provést platbu na dobírku.
5. NÁKLADY, ZPŮSOBY A DATUM DODÁNÍ A PŘIJETÍ PRODUKTU
- Dodání produktu je k dispozici na území Evropské unie.
- Dodání Produktu zákazníkovi je splatné, pokud prodejní smlouva nestanoví jinak. Náklady na dodání produktu (včetně poplatků za přepravu, dodání a poštovní služby) jsou zákazníkovi uvedeny na webových stránkách online obchodu v záložce s informacemi o nákladech na doručení a při zadávání objednávky, včetně případů, kdy zákazník vyjádří vůli být vázán kupní smlouvou.
- Osobní odběr produktu zákazníkem je zdarma.
- Prodávající poskytuje zákazníkovi následující způsoby doručení nebo odběru produktu:
- Vlastní doprava prodejce.
- Kurýrní služba, kurýr na dobírku.
- Osobní odběr k dispozici na: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem - v pracovní dny, od 9:00 do 17:00.
- Lhůta pro dodání Produktu Zákazníkovi je až 30 Pracovních dnů, pokud není v popisu Produktu nebo při zadání Objednávky uvedena kratší lhůta. V případě produktů s různými termíny dodání je datem dodání nejdelší dané datum, které však nesmí překročit 30 pracovních dnů. Začátek období pro dodání Produktu Zákazníkovi se počítá takto:
- Pokud si zákazník zvolí způsob platby bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou - ode dne připsání na bankovní účet nebo zúčtovací účet prodávajícího.
- Pokud si zákazník zvolí způsob platby na dobírku - ode dne kupní smlouvy.
- Pokud si zákazník zvolí způsob platby ve splátkovém systému - ode dne, kdy věřitel oznámí prodávajícímu uzavření smlouvy o půjčce se zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání prostředků z půjčky poskytnuté zákazníkovi na bankovní účet prodávajícího.
- Lhůta pro vyzvednutí Produktu Zákazníkem - pokud si Zákazník vybere osobní odběr Produktu, bude Produkt připraven k vyzvednutí Zákazníkem do 30 Pracovních dnů, pokud není v popisu Produktu nebo při zadání Objednávky uvedena kratší lhůta. V případě produktů s různými podmínkami připravenosti k vyzvednutí je doba připravenosti k vyzvednutí nejdelší poskytovanou dobou, která však nesmí překročit 30 pracovních dnů. Zákazník bude prodávajícím dodatečně informován o připravenosti produktu ke sběru. Začátek připravenosti produktu ke sběru zákazníkem se počítá takto:
- Pokud si zákazník zvolí způsob platby bankovním převodem, elektronickou platbou nebo platební kartou - ode dne připsání na bankovní účet nebo zúčtovací účet prodávajícího.
- Pokud si zákazník zvolí dobírku - ode dne kupní smlouvy.
- Pokud si zákazník zvolí způsob platby ve splátkovém systému - ode dne, kdy věřitel oznámí prodávajícímu uzavření smlouvy o půjčce se zákazníkem, nejpozději však ode dne připsání prostředků z půjčky poskytnuté zákazníkovi na bankovní účet prodávajícího.
6. STÍŽNOST PRODUKTU
- Základ a rozsah odpovědnosti prodávajícího vůči zákazníkovi, pokud má prodaný produkt fyzickou nebo právní vadu (záruka), jsou definovány obecně platnými zákony, zejména v občanském zákoníku (včetně článků 556-576 občanského zákoníku).
- Prodávající je povinen poskytnout zákazníkovi Produkt bez vad.
- Stížnost může zákazník podat například:
- písemně na adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem;
- v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu na adresu: biuro@marmex.pl;
- Doporučuje se, aby zákazník v popisu reklamace uvedl: (1) informace a okolnosti týkající se předmětu reklamace, zejména druh a datum závady; (2) požadovat způsob uvedení produktu do souladu s kupní smlouvou nebo prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy; a (3) kontaktní údaje osoby podávající stížnost - usnadní to a urychlí posouzení stížnosti prodávajícím. Požadavky uvedené v předchozí větě jsou pouze doporučeními a nemají vliv na účinnost podaných stížností bez doporučeného popisu stížnosti.
- Prodávající bude na stížnost zákazníka reagovat okamžitě, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne jejího odeslání. Pokud zákazník, který je spotřebitelem, uplatnil práva ze záruky, požádal o výměnu věci nebo o odstranění vady, nebo předložil prohlášení o snížení ceny s uvedením částky, o kterou má být cena snížena, a prodejce na tuto žádost neodpověděl do 14 kalendářních dnů, považuje se že považoval tuto žádost za oprávněnou.
- Zákazník, který uplatňuje práva vyplývající ze záruky, je povinen doručit vadný Produkt na adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia poblíž Kępna. V případě zákazníka, který je spotřebitelem, nese náklady na dodání Produktu Prodávající. Pokud by dodání produktu zákazníkem, který je spotřebitelem, z důvodu typu produktu nebo způsobu jeho instalace bylo nadměrně obtížné, je zákazník povinen dát produkt prodávajícímu k dispozici v místě, kde se produkt nachází.
- Podle čl. 558 § 1 občanského zákoníku je vyloučena odpovědnost prodávajícího ze záruky za výrobek vůči zákazníkovi, který není spotřebitelem.
7. MIMOŘÁDNÉ ZPŮSOBY VYŘÍZENÍ STÍŽNOSTÍ A VYKONÁVÁNÍ NÁROKŮ, A JAKO PRAVIDLA PŘÍSTUPU K TĚMTO ŘÍZENÍ
- Podrobné informace o možnosti zákazníka, který je spotřebitelem, využívat metody mimosoudního řešení stížností a nápravy a pravidla přístupu k těmto postupům, jsou k dispozici na webových stránkách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele na adrese: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- K dispozici je také kontaktní místo u předsedy Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl nebo písemná adresa: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), Jehož úkolem je mimo jiné poskytování pomoci spotřebitelům ve věcech týkajících se mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
- Spotřebitel má tyto příkladné možnosti využití postupů mimosoudního řešení stížností a nápravy: (1) žádost o řešení sporu u stálého spotřebitelského rozhodčího soudu (více informací na: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) žádost o mimosoudní řešení sporu vojvodskému inspektorovi obchodní inspekce (více informací na webových stránkách inspektora příslušného pro místo podnikání prodávajícím); a (3) pomoc veřejného ochránce práv spotřebitelů (obcí) nebo sociální organizace, jejíž statutární úkoly zahrnují ochranu spotřebitele (včetně Federace spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů). Poradenství je poskytováno mimo jiné e-mailem na adrese tips@dlakonsumentow.pl a na čísle zákaznické linky 801 440 220 (horká linka je otevřena v pracovní dny, od 8:00 do 18:00, poplatek za připojení podle tarifu operátora).
- Na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr existuje online platforma pro řešení sporů mezi spotřebiteli a podnikateli na úrovni EU (platforma ODR). Platforma ODR je interaktivní a vícejazyčný web s jednotným kontaktním místem pro spotřebitele a podnikatele usilující o mimosoudní urovnání sporu ohledně smluvních závazků vyplývajících z kupní smlouvy online nebo smlouvy o poskytování služeb (více informací na samotné platformě nebo na webových stránkách Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele). : https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PRÁVO ODSTOUPIT OD SMLOUVY
- Spotřebitel, který uzavřel smlouvu na dálku, může od ní do 14 kalendářních dnů odstoupit bez uvedení důvodu a bez vynaložení nákladů, s výjimkou nákladů uvedených v bodě. 8.8 Řádu. Ke splnění termínu stačí zaslat výpis před jeho vypršením. Prohlášení o odstoupení od smlouvy lze podat například:
- písemně na adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem;
- v elektronické podobě prostřednictvím e-mailu na adresu: biuro@marmex.pl;
- Příkladný vzorový formulář pro odstoupení je uveden v příloze 2 zákona o právech spotřebitelů a je navíc k dispozici v bodě 11 nařízení. Spotřebitel může použít šablonu formuláře, ale není to povinné.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná:
- u smlouvy, ve které Prodávající vydává Produkt, přičemž je povinen převést své vlastnictví (např. kupní smlouvu) - od převzetí Produktu do vlastnictví spotřebitele nebo jím určené třetí strany než dopravce, a v případě smlouvy, která: mnoho produktů, které jsou dodávány samostatně, v dávkách nebo po částech - od převzetí posledního produktu, šarže nebo části nebo (2) spočívá v pravidelné dodávce produktů po stanovenou dobu - od převzetí prvního z produktů;
- u ostatních smluv - ode dne uzavření smlouvy.
- V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neplatnou.
- Prodávající je povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne obdržení prohlášení spotřebitele o odstoupení od smlouvy, vrátit spotřebiteli všechny jím provedené platby, včetně nákladů na dodání Produktu (s výjimkou dodatečných nákladů vyplývajících ze způsobu doručení zvoleného spotřebitelem jiným než nejlevnější standardní způsob doručení dostupný v internetovém obchodě). Prodávající vrátí platbu pomocí stejného způsobu platby, jaký používá spotřebitel, pokud spotřebitel výslovně nesouhlasil s jiným způsobem vrácení, který pro něj nepředstavuje žádné náklady. Pokud prodejce nenabídne, aby si produkt od spotřebitele vyzvedl sám, může zadržet vrácení plateb obdržených od spotřebitele, dokud nebude produkt vrácen nebo dokud spotřebitel neprokáže jeho vrácení, podle toho, co nastane dříve.
- Spotřebitel je povinen neprodleně, nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy odstoupil od smlouvy, vrátit Produkt Prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené Prodávajícím k vyzvednutí, pokud Prodávající nenabídl, aby si Produkt vyzvedl sám. Ke splnění termínu stačí vrátit Produkt před vypršením platnosti. Spotřebitel může vrátit Produkt na následující adresu: ul. Leśna 7, 63-648 Słupia pod Kępnem.
- Spotřebitel je odpovědný za snížení hodnoty Produktu v důsledku jeho používání způsobem, který jde nad rámec toho, co je nezbytné pro stanovení povahy, vlastností a fungování Produktu.
- Možné náklady spojené s odstoupením spotřebitele od smlouvy, které je spotřebitel povinen nést:
- Pokud si spotřebitel zvolil jiný způsob doručení Produktu, než je nejlevnější standardní způsob doručení dostupný v Internetovém obchodě, Prodávající není povinen refundovat dodatečné náklady vzniklé spotřebiteli.
- Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení Produktu.
- V případě Produktu, který je službou, jejíž plnění - na výslovnou žádost spotřebitele - začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, je spotřebitel, který po uplatnění takové žádosti uplatní právo na odstoupení od smlouvy, povinen platit za poskytnuté služby až do odstoupení od smlouvy. Výše platby se vypočítá v poměru k rozsahu poskytované služby s přihlédnutím k ceně nebo odměně dohodnuté ve smlouvě. Pokud je cena nebo odměna nadměrná, základem pro výpočet této částky je tržní hodnota poskytované služby.
- Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nemá spotřebitel ve vztahu ke smlouvám:
- (1) za poskytování služeb, pokud prodávající plně provedl službu s výslovným souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením služby informován, že po provedení služby prodávajícím ztratí právo odstoupit od smlouvy; (2) pokud cena nebo odměna závisí na výkyvech na finančním trhu, nad nimiž nemá prodejce kontrolu, a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy; (3) ve kterém je předmětem služby neprefabrikovaný výrobek vyrobený podle specifikací spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb; (4) ve kterém je předmětem služby Produkt, který se rychle zhoršuje nebo má krátkou trvanlivost; (5) ve kterém je předmětem služby Produkt dodávaný v zapečetěném obalu, který po otevření obalu nelze z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů vrátit, pokud byl balíček po dodání otevřen; (6) ve kterém jsou předmětem služby Produkty, které jsou po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeny s jinými věcmi; (7) jsou-li předmětem služby alkoholické nápoje, jejichž cena byla dohodnuta při uzavření kupní smlouvy a jejichž dodání může proběhnout až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech na trhu, nad nimiž nemá prodejce kontrolu; (8) ve kterých spotřebitel výslovně požaduje, aby k němu prodávající přišel za účelem neodkladné opravy nebo údržby; pokud prodejce poskytuje další služby jiné než ty, které požaduje spotřebitel, nebo poskytuje jiné produkty než náhradní díly nezbytné k opravě nebo údržbě, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy, pokud jde o další služby nebo produkty; (9), jejichž předmětem jsou zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačový software dodávaný v zapečetěném obalu, pokud byl balíček po dodání otevřen; (10) pro doručování novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou smlouvy o předplatném; (11) uzavřeno prostřednictvím veřejné dražby; (12) pro poskytování jiných ubytovacích služeb než pro rezidenční účely, přepravy zboží, pronájmu automobilů, stravování, služeb souvisejících s volným časem, zábavy, sportovních nebo kulturních akcí, pokud smlouva stanoví den nebo dobu poskytování služby; (13) pro dodání digitálního obsahu, který není uložen na hmotném nosiči, pokud plnění začalo s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy a po informování prodávajícího o ztrátě práva odstoupit od smlouvy.
- Ustanovení týkající se spotřebitele obsažená v tomto bodě 8 Pravidel se použijí od 1. ledna 2021 a pro smlouvy uzavřené od tohoto data také na Příjemce služby nebo Zákazníka, který je fyzickou osobou uzavírající smlouvu přímo související s jeho podnikáním, pokud obsah této smlouvy naznačuje, že že pro tuto osobu nemá profesionální charakter, vyplývající zejména z předmětu jím vykonávané podnikatelské činnosti, poskytovaného na základě ustanovení o centrálním registru a informacích o hospodářské činnosti.
9. USTANOVENÍ O PODNIKATELECH
- Tento bod 9 Pravidel a veškerá ustanovení v nich obsažená jsou řešena, a zavazují tedy pouze Příjemce Zákazníka nebo Služby, který není spotřebitelem, a od 1. ledna 2021 a u smluv uzavřených od tohoto dne také ne fyzická osoba uzavírající smlouvu přímo související s její činností ekonomická, pokud obsah této smlouvy prokáže, že pro tuto osobu nemá profesionální povahu, vyplývající zejména z předmětu jím vykonávané obchodní činnosti, zpřístupněné na základě ustanovení o centrálním registru a informacích o hospodářské činnosti.
- Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne jejího uzavření. V takovém případě může dojít k odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu a nevznikají vůči zákazníkovi žádné nároky vůči prodejci.
- Prodávající má právo omezit dostupné způsoby platby, včetně požadavku na úplné nebo částečné platby předem, bez ohledu na způsob platby zvolený zákazníkem a skutečnost uzavření kupní smlouvy.
- Poskytovatel služby může ukončit smlouvu o poskytování elektronických služeb s okamžitou platností a bez udání důvodu zasláním příslušného prohlášení uživateli služby.
- Odpovědnost poskytovatele / prodávajícího vůči příjemci / zákazníkovi služby, bez ohledu na jeho právní základ, je omezena - a to jak v rámci jedné reklamace, tak i v případě všech reklamací celkem - až do výše zaplacené ceny a nákladů na doručení podle kupní smlouvy, ale ne více než do výše 1 000 PLN. Omezení výše uvedené v předchozí větě se vztahuje na všechny nároky směřované příjemcem / zákazníkem služby proti poskytovateli / prodejci, a to i v případě neexistence kupní smlouvy nebo nesouvisející s kupní smlouvou. Poskytovatel služby / prodejce odpovídá příjemci / zákazníkovi služby pouze za typické škody předvídatelné v době uzavření smlouvy a nenese odpovědnost za ušlý zisk. Prodávající rovněž nenese odpovědnost za zpoždění při přepravě zásilky.
- Veškeré spory, které vzniknou mezi prodejcem / poskytovatelem služeb a zákazníkem / příjemcem služby, budou předloženy soudu příslušnému podle sídla prodejce / poskytovatele služby.
10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu se uzavírají v polštině.
- Změna předpisů:
- Poskytovatel služeb si vyhrazuje právo změnit Předpisy ze závažných důvodů, tj .: změny zákona; změny v platebních a doručovacích metodách - v rozsahu, v jakém tyto změny ovlivňují provádění ustanovení tohoto nařízení.
- V případě uzavírání průběžných smluv na základě těchto Pravidel (např. Poskytování Elektronických služeb - Účet) jsou změněné předpisy pro příjemce závazné, pokud splňují požadavky uvedené v čl. 384 a 384 [1] občanského zákoníku, to znamená, že Příjemce služby byl řádně informován o změnách a nevypověděl smlouvu do 15 kalendářních dnů ode dne oznámení. V případě, že změna Pravidel povede k zavedení jakýchkoli nových poplatků nebo ke zvýšení stávajících poplatků, má Příjemce služby právo odstoupit od smlouvy.
- Pokud budou na základě těchto předpisů uzavřeny dohody jiné povahy než trvalé smlouvy (např. Kupní smlouva), změny nařízení nebudou žádným způsobem porušovat práva nabytá zákazníky / zákazníky přede dnem účinnosti změn nařízení, zejména změny nařízení nebudou mít vliv Již zadané nebo zadané objednávky a uzavřené, implementované nebo provedené prodejní smlouvy.
- Ve věcech, na které se tato nařízení nevztahují, se použijí obecně platná ustanovení polského práva, zejména: občanský zákoník; zákon o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002 (Journal of Laws 2002, č. 144, položka 1204, ve znění pozdějších předpisů); Zákon o právech spotřebitelů; a další příslušná ustanovení obecně platných zákonů.
11. VZOR VZORU ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- Stáhněte si vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (PDF)
- Stáhněte si vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (DOC)